• Кошик порожній!

Нове видання - зустрічайте!

Що таке класична музика для сучасних дітей – тендітна ваза, яку тримають на висоті, або муза, що здатна окрилити? Як спочатку викликати їхнє захоплення прекрасним, а потім зробити це прекрасне актуальним?

Автор цієї книги – педагог-музикознавець, завідувачка музично-теоретичним відділом ДМШ № 6 імені В. І. Скуратовського, керівник студії творчого розвитку дітей Ольга Скуратовська – розмірковує на цю тему та ділиться тридцятирічним досвідом її втілення. У книзі підкреслено цінність дитячої творчості в рамках традиційних уроків, де вивчають музику та суміжні види мистецтва, проаналізовано та узагальнено практику здійснення літературної, образотворчої, театральної діяльності з учнями музичної школи. Причому в різних форматах – починаючи з вирішення локальних навчальних завдань на уроках – і до здійснення масштабних театральних вистав у музично-педагогічному проекті «Юна опера» (який в процесі свого розвитку охоплював також студентів музичного училища та навіть консерваторії). Автор демонструє різноманітність форм та засобів поліхудожньої діяльності, а також вказує на різні аспекти її розгляду. Особливого звучання ця тема набуває в умовах сучасного онлайн-навчання: творчий процес допоможе знайти баланс у засвоєнні великого обсягу інформації та не допустить перевантаження віртуальністю. І хоча такий метод не є новомодною технологією, що дозволяє домагатися швидких результатів, матеріал видання буде корисним для педагогів, які шукають нові гуманістичні підходи у викладанні традиційних дисциплін і готові до експериментів тим чи іншим чином.

Привертає до себе увагу і специфічна жанрова спрямованість книги: її можна визначити умовно як художньо-методичну. Матеріал першої частини книги має панорамний характер: розглянуто нестандартні творчі форми та методи роботи на уроках, обґрунтовано їхню доцільність саме у ДМШ. Друга частина, що розповідає про музично-театральні вистави, зокрема, діяльність проекту «Юна опера», розгортається хронологічно, рясніє подробицями та наближена до формату мемуарів. Сподіваємося, що навіть деталі в описах постановочного процесу, гастрольних мандрівок та віднайдені режисерські рішення будуть цікавими не лише для тих, хто був безпосередньо причетним до цього. Матеріал другої частини було створено у співавторстві з Володимиром Скуратовським, а видання цієї книги можна вважати ще одним внеском у збереження і примноження його пам’яті.

Матеріал проілюстровано текстами та образотворчими роботами, які були виконані учнями автора у різні роки навчання в ДМШ № 6. Використано кілька цікавих фото з архіву сім’ї Скуратовських, І. Піскун та С. Селезньова. Книгу перекладено українською, але деякі цитати і тексти дитячіх творів автор визнала доцільним залишити російською мовою як мовою оригіналу.

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]