• Кошик порожній!

Правила з елементарної теорії музики, Ганзіна Т.І.

Код товару: 9789669668714

Ціна
80 ₴
У наявності
Купити в 1 клiк
Виробник:

Правила з елементарної теорії музики, Ганзіна Тетяна

Цей посібник відображає характерну для останніх років тенденцію до об’єднання теоретичних знань із практичним засвоєнням інтонаційних та ритмічних вправ із сольфеджіо. Перспективність такої тенденції обумовлена перевагою у дітей чуттєво-образного та практично-дійового мислення, на основі якого лише поступово формується мислення поняттєве.

Розділ І Звукоряд. Гама. Лад. Тональність.

Звукоряд     Деякі види звукорядів    Види тетрахордів та їх будова   Мажорна гама та її будова 

Стійкі ступені. Тоніка   Нестійкі ступені   Розв'язання нестійких ступенів   Увідні ступені (звуки)   Оспівування 

Головні ступені, їх назва та позначення   Побічні ступені 

Ламана гама 

Лад   Мажор   Мінор 

Знаки альтерації   Ключові знаки альтерації   Випадковий знак альтерації 

Тональність   Мінорна (натуральна) гама та її будова   

Види мінору   Гармонічний мінор   Мелодичний мінор 

Паралельні тональності 

Змінний лад 

Реприза 

Порядок ключових діезів   Порядок ключових бемолів 

Транспозиція (Транспонування)    Мелодичний зворот     

Секвенція. Види секвенції 

Функція 

Діатонічні ступені, лади  

Однойменні тональності. Енгармонізм   Енгармонічно рівні тональності  

Квінтове коло тональностей   Квінтовий ряд тональностей 

Літерне позначення звуків   Літерне позначення тональностей    Таблиця основних літерних позначень звуків 

Відхилення   Модуляція. Зіставлення   Альтерація ладова   Альтерації в мажорі 

Гармонічний мажор   Двічі гармонічний мажор 

Мелодичний мажор   Альтерації в мінорі   Двічі гармонічний мінор 

Дезальтерація 

Хроматизм   Види хроматизмів   Прохідний хроматизм. Таблиця знаків   Допоміжний хроматизм 

Фігурація мелодична 

Тональності І ступеня спорідненості 

Нахил ладу   Октавні лади   Лади народної музики   

Семиступеневі лади мажорного нахилу   Семиступеневі лади мінорного нахилу 

Пентатоніка   Мажорна пентатоніка   Мінорна пентатоніка 

Лади народної музики і пентатоніка 

Хроматична гама   Правопис мажорної хроматичної гами   Правопис мінорної хроматичної гами 

Хроматичні гами 

Розділ II Інтервали

Інтервал   Гармонічний інтервал   Мелодичний інтервал 

Простий інтервал   Складений інтервал 

Стійкий Інтервал    Нестійкий інтервал 

Величина інтервалу    

Таблиця простих інтервалів   Таблиця складених інтервалів 

Консонанс   Дисонанс 

Обернення інтервалів   Таблиці обернень інтервалів 

Де будуються великі інтервали у мажорі     Де будуються малі інтервали у мінорі 

Побудова інтервалів від звука    Розв'язання інтервалів 

Тритони   Тритони у мажорі та гармонічному мінорі. Збільшена кварта 

Зменшена квінта   Тритони у натуральному мінорі та гармонічному мажорі. Збільшена кварта 

Зменшена квінта   Таблиця тритонів у ладах з розв'язаннями     

Визначення усіх можливих тональностей тритону 

Енгармонічно рівні інтервали 

Характерні інтервали   Збільшена секунда     Зменшена септима    

Збільшена квінта   Зменшена кварта 

Таблиця характерних інтервалів у гармонічних ладах з розв'язаннями     Таблиці характерних інтервалів      

Де будуються усі збільшені та зменшені інтервали в натуральних та гармонічних ладах  

Розділ III Акорди

Акорд     Тризвук     

Назва звуків тризвуку     Мажорний або великий тризвук     

Мінорний або малий тризвук 

Головні тризвуки та їх позначення в мажорі та мінорі  

Обернення тризвуку   Секстакорд     

Мажорний (або великий) секстакорд     Мінорний (або малий) секстакорд       

Квартсекстакорд      

Мажорний (або великий) квартсекстакорд      Мінорний (або малий) квартсекстакорд 

Інтервальні схеми будови тризвуку та його обернень 

Розгорнутий тризвук    Види тризвуків       Зменшений тризвук     

Зм.  53 у мажорі та гармонічному мінорі    Зм. 53 у мінорі та гармонічному мажорі 

Збільшений тризвук     Зб. 53 у гармонічних мажорі та мінорі 

Інтервальний склад тризвуків та їх рбернень 

Головні тризвуки та їх обернення на ступенях ладу (схема) 

Головні тризвуки , їх обернення та розв'язання 

Септакорд    

Види септакордів    Назва септакорду    Обернення септакорду 

Домінантовий септакорд D7      Домінантовий квінтсекстакорд D 65 

Домінантовий терцквартакорд D 43    Домінантовий секундакорд D2  

Схема домінантового септакорду та його обернень   Побудова септакордів та їх обернень від звука 

Гармонія 

Гармонічна послідовність   Гармонічний зворот    Гармонічна фігурація 

Органний пункт    

Фактура    Монодична фактура    Акордова фактура   Гомофонно-гармонічна фактура    Поліфонічна фактура 

Імітація    Канон 

Прохідні звороти    Допоміжні звороти 

І. класичний кадансовий зворот  

ІІ. класичний кадансовий зворот  

ІІІ. класичний кадансовий зворот  

Як будувати послідовності акордів 

Таблиця розв'язання тризвуків у ладі

Пряме розв'язання    Непряме розв'язання 

Апьтерований акорд 

Альтеровані тризвуки у гармонічному мажорі 

Альтеровані тризвуки у гармонічному мінорі 

Увідні септакорди 

Малий увідний септакорд М.VІІ 7  

Зменшений увідний септакорд 3м.VII 7 

Інтервальний склад септакордів та їх обернень 

Септакорд II ступеня ІІ7 

Таблиця акордів на ступенях ладу  

Таблиця непрямого розв'язання тризвуків у ладі 

Кадансовий квартсекстакорд К 64  

Перерваний каданс 

Терцієвий ряд тризвуків 

Літерне позначення акордів 

Розділ IV Ритм. Метр. Розмір. Темп

Ритм    Метр. Прості метри    Такт    Затакт    

Розмір такту    Прості розміри    Складні розміри    Мішані розміри 

Диригування складних і мішаних розмірів 

Змінний розмір    Розмір 2/2 (alia breve)    Розмір 3/2    -

Групування тривалостей    

Знаки збільшення тривалостей нот   Крапка 

Фермата    Ліга   Пауза   

Синкопа    Внутрішньотактова синкопа    Міжтактова синкопа 

Тріоль 

Пунктирний ритм 

Темп. Основні позначення темпів  

Дидагкові терміни 

Терміни, які визначають характер виконання Динамічні відтінки

Розділ V Форма (будова музичних творів)

Мелодія. Будова мелодії    Мотив    Фраза    Речення    Період 

Квадратний період   Малий період    Великий період 

Однотональний період    Модулюючий період    

Період повторної будови    Період неповторної будови    Розширений період     

Як аналізувати період 

Каданс (каденція)    Серединний каданс    Заключний каданс    

Автентичні і плагальні каданси    Половинний каданс 

Повний та неповний каданси    Неповний (або простий ) каданс    Повний (або складний) каданс  

Досконалий і недосконалий каданси 

Як аналізувати каданси 

Схема типових кадансів 

Кульмінація 

Куплетна форма 

Проста двочастинна форма 

Проста тричастинна репризна форма

76 стор.

 

Останні відгуки

Немає відгуків про цей товар.

Немає відгуків про цей товар.

Написати відгук

Схожі товари

Виробник: Мелосвіт
Код товару: МС 0094
Афоніна О., Сольфеджіо, 4 клас Допущено Міністерством культури і туризму України як навчальний посібник для учнів 4-х класів початкових спеціалізованих мистецьких закладів системи Міністерства культури і туризму 60 стор. ..
Виробник: Мелосвіт
Код товару: МС 0114
Афоніна О., Сольфеджіо, 5 клас Допущено Міністерством культури і туризму України як навчальний посібник для учнів 5-х класів початкових спеціалізованих мистецьких закладів системи Міністерства культури і туризму 60 стор. ..
Виробник: Мелосвіт
Код товару: МС 0126
Афоніна О., Сольфеджіо, 6 клас Допущено Міністерством культури і туризму України як навчальний посібник для учнів 6-х класів початкових спеціалізованих мистецьких закладів системи Міністерства культури і туризму 60 стор. ..
Виробник: Мелосвіт
Код товару: МС 0187
Афоніна О., Сольфеджіо, 7-8 класи Допущено Міністерством культури і туризму України як навчальний посібник для учнів 7-8-х класів початкових спеціалізованих мистецьких закладів системи Міністерства культури і туризму 88 стор. ..